underbart

Har inte berätta så mkt om hur det har gått med min sommarponny mackan,jag har haft honom i ca. 3v nu.
I början testade han jättemycket,stannade,tjurade och ville inte alls göra som jag ville.Jag gav upp flera gånger och vilja ba gå och gråta någonstans över hur jobbig han var.Han verkade inte alls trivas och skulle göra tvärt emot det jag sa.Dom första gångerna skulle han se hur mkt jag klarade av och om jag satte gränser.Med emelies hjälp stod jag ut och kämpade på mot hans tjurighet.
Idag var han så himla fin! Lyssnade jättebra,gjorde som jag ville och var allmänt mysig.Ibland drog han ner huvudet och tjura lite men jag sa bara åt honom och sedan fortsatte han jobba lika bra.Traven var utmärkt idag,han drog inte iväg utan trampade på bra med bakbenen och gick jättesnyggt.
Idag när jag hoppade av kände jag mig riktigt nöjd med honom! En av det bästa sakerna i ridningen är att få se resultat av att man kämpar.Ni ska få bilder någon dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0